Wednesday, March 9, 2011

Handphone cabuk dah diganti baru

Hati sakit bile handphone rosak tiba-tiba dan aku takde budget pun dalam masa terdekat nak beli yang baru. Sebab memang jimat cermat, aku dah pakai handphone aku selama 5 tahun. Biarla orang nak cakap aku kuno ke.. tak up to date ker.. Aku pakai handphone kegunaannya adalah untuk call dan juga sms..

Handphone tu pun adik aku yang bagi lepas dua-dua handphone sebelum ni kene curi sekaligus. Dah dia bagi, aku jaga elok-elok. Walaupun handphone tu memang dah puas pakai. Jatuh sana sini. Campak sana sini. Tapi..kental okay handphone tu. Tak rosak pun walaupun dah calar balar.

Sayang sebab dia dah banyak berjasa. Tapi nak buat macam mana. Tempoh hayat nya dah sampai. Ada ke orang yang setia macma aku..pakai handphone 5 tahun tak tukar?

Sekarang, 6 bulan sekali orang tukar handphone kan.. Ye la.. Diorang mampu boleh la. Aku ni ukur baju dibadan sendiri. Budget dah diperuntukkan untuk benda lain.

Nampak miskin ke kalau pakai handphone murah? Biar la orang nak kata apa kan. Aku tahu aku macam mana. :)

Sekarang, dah pakai samsung touch. Kecik comel ajer warna putih. Aku terus pegi One Utama dan terus ke Samsung Provider kat New Wing. Aku cakap nak beli handphone yang below RM500. Haha. Dia tunjuk dan aku terus cakap. Ok. Aku nak. Warna putih.

Aku bayar cash.. Lepas bayar, aku pun gerak pulang ke rumah.
Aku tak peduli pun pasal function dia apa. Yang aku tahu aku nak sms dan call.Siaappp

Gadget lain aku dah complete walaupun asing-asing.
Aku ada Ipod touch untuk dengar lagu. Aku ada Panasonic lumix untuk amik gambar. Dan aku ada Samsung champ untuk call dan sms. Aku ada Laptop lenovo untuk internet thingy.

4 in 1.
Yang terbaik..Iphone4 kan?

Itu dalam list yang aku nak
Huhu..

No comments:

Post a Comment