Thursday, March 10, 2011

Impak Cecite Cecite

Aku moviebuff
Setiap minggu tengok movie
Semua cerita omputih

Cerita melayu? Tengok kat movie? Hmmmm???

Tapi akhir-akhir ni, housemate aku suka layan cerita melayu
Adakah dia exaggerate lebih sampai aku terpengaruh?

Last malay movie yang aku tengok kat panggung wayang adalah Papadom. Ye. Dah lama. Dengan jujurnya, aku suka Afdlin Shauki. Aku suka dia buat kelakar. Lawak dia tak busuk macam lawak dari pelakon lain.

Kadang-kadang, bile aku tengok lawak melayu, aku macam.. what theeee.... ayam sangat skrip nyer. Memangla diorang spontan atau itu cara diorang. tapi.....ugh.. Kalau aku tengok depan bapak aku, memang 'kene' time tu jugak weh. Dia yang pantang kalau tengok cerita melayu yang ntah apa-apa.

Selepas dipropa oleh housemate aku, MissN.. dia ajak aku pegi tengok Khurafat. Dah la aku tak suka tengok cerita hantu. Ni cerita melayu pulak.. OMG.. Disebabkan dia nak teman aku shopping, jadi aku pun teman la dia tengok movie. Sistem barter sesama sendiri.

Review Khurafat dari pihak media semua bagus-bagus. Siap dapat box office. Itu proof cerita tu diterima. Jangan macam-macam.

Pendapat dua sen aku, yer.. jalan cerita dia bagus.

Tapi kat hospital asyik gelap ajer :( Kenapa???

The rest is good.
Favourite scene : awal dan akhir.
Starting : Part A.Galak. Real habissssssss. Bravo Sarjan Misai!
Ending : Perfect!

Lagi satu.. semua orang sibuk 'cecite cecite'.. wth cecite????..
'Hantu Kak Limah Balik Rumah'
Adik aku and gf dia pun cakap best cerita dia..
Aku tengok poster macam setakat telemovie boleh ahh..
Betul ke best ni????

Tak nak ah tengok..
MissN memang persuade habis suruh tengok jugak.
Hek elehh.. How I met your mother aku pun belum habis tengok.. lagi nak tengok cerita HKLBR

Dia siap download untuk bagi aku tengok
Supportive kan? Ngeeee~
Dah orang penat-penat suruh aku tengok.. dan pada suatu malam yang syahdu.. aku pun tengok

Lawak wehhhhhhhhhh...
Part Usop buat aku sengihhhh
Dia pusing-pusing tangan dia..LOL
He's awesome!!!!
Jakun okay..Jakun!!!!
And part Johan and Usop makan megi dan nyanyi.. funny!
Lepastu Johan pakai tudung saji.. Gelak guling-guling

'Education is Important'.. Gosh.. Selit jugak dalam skrip!
Walaupun hanya movie yang simple, but it gave a big impact..

Lagu Daddy's cool pun ada.
Awwwwwww


Yang ketiga, aku dah layan Raja Lawak musim kelima. Dang!
Ni gara-gara MissElle, sorang lagi housemate yang setia tengok Astro Prima setiap hari jumaat jam 9malam
Takkan la aku nak berebut remote kan..Biar je la dia tengok
Satu malam..aku makan nasi lemak cikgu depan tv.. Habis nasi lemak tu.. Aku masih lagi tercongok depan tv..
Zizan dan Johan lawak gilerrr.. Walaupun kadang-kadang lawak dia sengal.. tapi, aku terhibur

Raja lawak musim kelima pernah buat aku gelak..tak keluar suara tapi keluar air mata.
Damn funny!!!!!!!

Mula-mula aku tengok sebab pengacara..
Bila dah lama-lama.. aku minat lawak Nazmi, Balas dan Man.

Muka Nazmi tu bila dia cakap pun, dia macam senyum kan :)
Man..sentiasa bersemangat..aku suka spirit dia
Balas pulak.. Diorang selamber..Tapi..kenapa suka je nak selit blue2 dalam lawak? Aipppp...


Happy weekend guys :)

No comments:

Post a Comment